Dziś ważne jest aby być rozpoznawalnym. Dobrym przykładem są wszystkie znane marki. Widząc na butach trzy białe paski, od razu wiemy, że to Adidas, duże zaokrąglone M to oczywiście MacDonald. A co będzie kolejnym znaczkiem, który zapamięta klient? Konkurencyjność na wciąż rosnącym rynku dóbr i usług, jest wręcz podstawową zasadą każdego przedsiębiorstwa. Właściciele firm coraz bardziej zaczynają zauważać, że cena nie jest jedynym kryterium wyboru konsumentów.

 

Oprócz dobrej ceny, trzeba również zwrócić uwagę, jak klient postrzega daną firmę, poprzez wizerunek jaki kreują jej specjaliści od marketingu. Projektowanie logo dla firm może się wydawać prostą sprawą. Jednak, tak naprawdę narysowanie danego logo jest ostatnim z wielu etapów projektowania. Najważniejszym i najdłuższym etapem, może okazać się zbieranie informacji o danej działalności, inaczej będą wyglądały projekty logo kancelarii radcy prawnego, a inaczej dla przedsiębiorstwa produkcyjnego. Zasięg działania danej firmy też jest ważny do określenia. Nie chodzi tu oczywiście czy dana firma działa w mieście takim jak Wrocław, czy Warszawa, ale czy działa również poza terytorium kraju. Logo może wydawać się dla niektórych nie potrzebnym wydatkiem, lecz coś sprawia, że takie znaczki i przy tym skojarzenia zostają w naszej pamięci.